Pentru ca la baza oricarei afaceri sta vanzarea… trebuie sa iti pui aceasta intrebare inca de la inceput. De multe ori se foloseste sintagma “ secretul succesului unui business”, sunt mii de postari motivationale, se scriu carti in care autorii se tot repeta, se fac seminarii si sedinte de coaching tinute de persoane care nu au mai facut nici un business dar care au citit toate cartile.
Dar, daca ti-as spune ca, de fapt, acest mare secret se rezuma la un lucru simplu, vanzarea? Poate a-i salva niste timp si ceva bani pe care sa ii investesti in altceva. Ca sa ai succes in retail trebuie sa stii sa vinzi. Pur si simplu. Pentru ca totul se invarte in jurul vanzarii. Poti, desigur, prin alte metode, sa cresti exponential intr-un termen scurt dar declinul va veni la un moment dat.
Sunt cateva elemente fundamentale care trebuie stapanite inainte de orice. Nu pot fi numite secrete, pentru ca le stie toata lumea, doar ca sunt trecute cu vederea. Sa zicem doar, ca vanzarea este secretul. Atunci, care ar fi secretele sa reusesti in vanzari? Cele simple, care tin de constiinta si de bun simt.
Tine minte doar, ca succesul nu inseamna sa dezvolti o oferta irezistibila. Ai nevoie de ea, indiscutabil, dar as enumera 5 pasi importanti prin care poti sa o vinzi cu usurinta.
Creaza o oferta care sa aiba o valoarea adevarata
Indiferent daca vinzi, produci, creezi sau doar intermediezi, fa-o avand interesele clientilor tai in cap. Daca iti pui propriile convingeri pe primul plan si profitul, vei pierde la un moment dat. Cu alte cuvinte, adauga cat de multa valoare poti. Cel mai bun serviciu cu clientii, cel mai bun tarif de livrare, cea mai usoara experienta de shopping, cele mai bune conditii de retur. Si lista poate continua.
Imbunatateste viata celorlalti
Nu doar ca trebuie sa oferi valoare, ci trebuie sa cauti solutii prin care poti sa imbunatatesti viata consumatorilor tai, indiferent de profilul business-ului pe care il ai. Dezvoltand produse, servicii sau informatii care ii ajuta pe clienti si le usureaza viata poti sa iti cresti afacerea cu o viteza ametitoare. Vorbesc despre o crestere pe termen lung. Este o solutie simpla si extrem de eficienta care iti va aduce profit si multe review-uri pozitive. Pune satisfactia clientilor inaintea cifrelor si vei fi uimit de rezultate.
Fii autentic si transparent
Nimanui nu-i plac falsii. Nu poti sa vinzi chiar orice, oricui. Nu te transforma in acel vanzator de care lumea se fereste cand intra intr-un magazin. Cunosti genul? Care se apropie de tine nepermis de mult si iti spune cat de minunate sunt produsele. Genul vanzatorului de masini expirat sau a doamnei insistente care iti vinde suplimente de slabit? Nu fii asa! Niciodata. Daca chiar vrei sa iti iasa vanzarea fii pur si simplu autentic si transparent. Fara afirmatii nerealiste, deoarece oamenii pot sa le sesizeze imediat. Mai bine foloseste cuvinte simple prin care sa le povestesti despre produsele tale, spune-ti sincer parerea si dezvaluie si experientele altora care ti-au testat serviciile. Oamenii nu sunt prosti. Asadar nu profita de ei incercand sa pari sau sa spui ceea ce nu este adevarat. E o pierdere de timp.
Focuseaza-te pe lucrurile pozitive
Nu este nevoie sa faci pe placul tuturor dar in acelasi timp concentreaza-te pe gandirea pozitiva. Cu alte cuvinte, nu te gandi deloc la lucrurile negative care ti se pot intampla pe parcurs. Stiu ca este greu, dar este necesar. Daca pornesti de la prezumtii negative, toate actiunile tale vor fi canalizate in aceea directie si vei pierde controlul. Consider ca acesta este unul dintre cele mai bune sfaturi pe care ti le pot oferi. Pur si simplu nu poti progresa daca te gandesti mereu ca nu vei reusi in loc sa iti vizualizezi succesul. Cu siguranta, sa incepi o afacere este dificil, mai ales in aceasta perioada. Toata lumea stie acest lucru. Dar, deveni mai usor cu timpul, pe masura ce esti dedicat si iti pastrezi optimismul.
Legea Pareto sau Regula 80/20
Regula de 80/20 se refera la faptul ca 80% din rezultate sunt datorate 20% eforturilor. In vanzari, asta inseamna ca 80% din vanzari vin 20% de la clienti. Mai inseamna si, ca din acel 20% din efort, se mai aplica regula de 80/20. Adica, e nevoie de un efort foarte mic pentru a obtine rezultate mari. Gandeste-te doar la acest lucru. Gaseste acele eforturi care iti vor aduce cele mai bune rezultate. Nu vorbim aici despre a munci pana nu mai poti. Ci, despre productivitate.
Prea multe persoane considera ca secretul succesului tine de aceasta munca asidua, pana la extenuare. Dar este complet gresit. Trebuie doar sa identifici care eforturi vor produce cele mai bune rezultate si sa le aplici la nivel mai mare.
Cam asa poti sa evoluezi frumos si sa iti cresti serios afacerea. Succes!
Raluca