Cand am inceput cursurile de design interior, discutam mereu cu mentorul si trainerul meu, arhitectul Miruna Ardelean despre diferenta dintre designerii „de interior” si designerii „de comercial”. Aud tot mai multi owneri cu un business in retail care apeleaza la un designer de interior “fancy” pentru a-si reface magazinul si nu vad nici o crestere a vanzarilor. Este o greseala usoara de facut. Deoarece cred ca un designer este pur si simplu un designer. Dar uita ca retail-ul inseamna a vinde, nu a arata.
Magazinul tau poate arata uimitor, dar daca nu este conceput pentru vanzare, este inutil.
La fel ca in orice profesie, exista specialitati pe care firma sau persoana se concentreaza. In timp ce orice Interior Designer ar putea proiecta un spațiu comercial, este nevoie de un Retail Designer pentru a o face corect. Acesta a fost instruit cu privire la principiile de vanzare cu amanuntul si isi concentreaza designul catre vanzare si castig. Doar pentru ca cuvantul designer este in titlu nu inseamna ca poate face retail. Tine minte, un magazin trebuie sa fie conceput pentru a vinde, nu sa arate bine. In designul interior, este doar o chestiune de gust. In designul de retail sau merchandising-ul vizual, trebuie sa te raportezi la o autoritate superioara – registrul de vanzari. Ai crescut vanzarile sau pur si simplu ai crescut estetica?
Castigarea premiilor pentru design, aparitiile in revistele de profil sau pozele instagramabile nu iti vor plati facturile.
De ce ar trebui sa apelezi la specialisti pentru design-ul interior al magazinului tau? Pentru ca este extrem de important ca spatiul sa exprime toate valorile brand-ului, sa respecte culorile, texturile si semnalistica, sa aiba lumina potrivita si circulatii gandite cu sens. Doar astfel ii poti face pe vizitatori sa se simta integrati complet in povestea ta.
Scopul final al fiecarui magazin este pana la urma vanzarea. Tocmai de aceea trebuie testate toate mijloacele care ii pot determina pe vizitatori sa iti devina clienti. Fie ca este un vanzator zambitor, o muzica frumoasa care se aude in fundal, parfumul imbietor sau design-ul interior, toate joaca un rol extrem de important in procesul de vanzare.
De ce este important sa ai un design foarte bine realizat in era „noului retail”?
Pentru ca traim intr-o lume digitala extrem de moderna care se schimba rapid si avanseaza cu o viteza ametitoare. Cu un numar tot mai mare de cumparatori care apeleaza la comertul electronic pentru a achiziționa produse, brand-urile trebuie sa isi faca magazinele fizice cat mai atragatoare si interactive. 🤩
Printr-un decor frumos, design inovator si elemente de branding corect pozitionate, magazinul are potențialul de a crea un mediu captivant care sa asigure ca brandul va ramane in minte si creste foarte mult sansele unui client sa se intoarca.
Pentru ca… iti doresti mai mult decat un magazin.
Succes! Raluca