A te face placut reprezinta jumatate din batalia pe care o duci tu ca om de vanzari. Construieste un mediu bazat pe incredere. Cum se castiga increderea?
CEI MAI BUNI OAMENI DE VANZARI CLADESC RELATII SI OFERA VALOARE
Ofera cu bucurie, fara asteptarea de a primi ceva in schimb. Cand spun „bucurie” ma refer la bucuria sincera care ti se citeste pe fata prin mimica si gesturi. Chiar daca ai un client care spune ca vrea sa isi faca doar o idee despre produsele tale, invita-l sa atinga materialele si sa incerce produsele. Vei vedea ca de cele mai multe ori vei obtine si o vanzare, sau cel putin vei oferi o experienta placuta de care isi va aminti si pe care de cele mai multe ori o va impartasi si cu altii.
„Din gura-n gura” cum s-ar spune, iti va aduce cele mai multe vanzari. Totalul vanzarilor din showroom-ul DON MEN se apropie de totalul vanzarilor online la nivel national. Si asta doar pentru ca oferim o altfel de experienta. Incepe si tu sa faci la fel!
Fiecare vanzare are cinci obstacole de baza: nu este nevoie, nu sunt bani, nu este graba, nu exista dorinta, nu exista incredere – Zig Ziglar
Ofera din timpul tau. Fa-ti timp si interactioneaza dincolo de vanzare. Incepe conversatia mai personal, gaseste ceva in comun si impartaseste-ti experienta personala. De exemplu, la noi in showroom vin des cupluri insotite de copii. De fiecare data relationam si gasim o modalitate prin care sa le impartasim si din experienta noastra ca parinti. Automat ne apropiem putin. Copiii, sportul, calatoriile si gastronomia sunt cele mai reusite modalitati de conectare. Foloseste-le!
Elementul surpriza
Ofera pe neasteptate. Un mic cadou din partea firmei va face intodeauna diferenta si oamenii isi vor aminti de felul cum au fost tratati. Ia in calcul permanent produse pe care ti le permiti sa le oferi cadou, fie ca e vorba de o vanzare mai mare sau pur si simplu simti ca este momentul. „Joaca numai cu cat iti permiti sa pierzi”, spunea si Tony Hosieh, CEO Zappos. De exemplu, noi folosim accesoriile si mostre de parfumuri personalizate, pe care le oferim cu drag fara a avea un prag al valorii de cumparare. Poate fi vorba de un client nou care abia ne-a descoperit si si-a achizionat un sacou, poate fi un client care ne-a lasat un review frumos si vrem sa ii multumim, poate fi un tanar care nu are bugetul foarte mare sau altul care are un eveniment important in viata lui si vrem sa ii oferim un cadou care sa ii aduca aminte ca a fost pe la noi. Ah, si sa ai o cafea buna daca spatiul iti permite. De fiecare data efectul este garantat. Incearca si tu!
Cu toate acestea, daca vrei ca oamenii sa aiba incredere in tine, trebuie ca si tu sa ai incredere in ei. Nu judeca niciodata dupa aparente si poarta-te la fel de frumos cu toata lumea, indiferent de varsta, clasa sociala, etnie, etc. Transmite aceste valori si echipei tale de vanzari si vei vedea rezultatele.
Pentru ca… iti doresti mai mult decat un magazin.
Succes! Raluca