Brandurile de succes stiu ca satisfactia clientului le poate influenta succesul pe termen lung. Dar, inca exista pe piata branduri care nu inteleg acest principiu simplu si se lupta sa tina pasul.
Evolutiile recente in comerțul electronic si comportamentul clientilor au condus la cresterea asteptarilor consumatorilor pentru un serviciu consecvent pentru clienti. Pentru ca acest lucru sa se intample, trebuie sa te asiguri ca sunt multumiti de fiecare etapa a procesului de cumparare.
Astazi, clientii se asteapta la aceeasi experienta perfecta, chiar si atunci cand fac cumparaturi online. Retailul Omnichannel este conceput pentru a oferi clientilor aceeasi experienta de cumparare, indiferent de modul sau locul in care cumpara. Una dintre modalitatile de a obtine o experienta frumoasa a clientilor este prin ambalarea excelenta.
Ce este retailul omnichannel?
Retailul Omnichannel este o abordare pe mai multe canale a vanzarilor, care se concentreaza pe furnizarea unei experiente 360 grade, de neuitat pentru clienti.
Omnichannel inseamna ca clientii pot face cumparaturi online de pe telefonul mobil, laptop sau intr-un magazin fizic. Retailerii au atat o prezenta fizica, cat si online. Cu toate acestea, intregul canal trebuie sa fie integrat intr-un mod care sa garanteze o experienta lina a clientilor.
Care este importanta ambalajelor in retailul omnichannel?
Ambalajul a evoluat de-a lungul anilor si a capatat mai multa importanta odata cu aparitia noilor tendinte omnichannel.
Clienții tai merita sa se simta speciali, indiferent daca le vinzi sau nu produsele intr-un magazin fizic. Pe o piata competitiva, ambalajul brandului tau poate fi farmecul norocos pe care l-ai cautat intotdeauna.
Iata cateva dintre motivele pentru care ambalarea este importanta pentru fiecare afacere in retailul omnichannel.
1. Ambalajul ii ofera brandului tau o identitate
Primul lucru pe care il face orice brand mare este sa creeze o identitate unica. Ceva cu care clientii sai pot relationa. Aceasta este ceea ce inseamna vanzarea unui brand.
Omnichannel se refera la vanzarea brandului tau catre clienti. Nu este vorba doar de vanzarea de produse, ci de crearea unei legaturi puternice intre tine si clientii tai.
Majoritatea expertilor in retail cred ca crearea unei identitati de brand incepe cu ambalajul potrivit. Ambalajul tau iti creeaza identitatea marcii. Este ceea ce il poate face pe produsul tau sa iasa din multime.
2. Ambalajul influenteaza decizia de cumparare
Ambalarea nu este importanta doar pentru a a-ti face brandul sa se distinga de ceilalti. De asemenea, poate stimula achizitiile. In calitate de retailer omnichannel, ambalajul potrivit poate face treaba unui vanzator. Da, ai auzit bine!
Stiu ca probabil te intrebi cum, dar aici este esenta. Informatiile continute pe pachetul tau pot determina un potential client sa cumpere de la tine. Da, este atat de simplu. Acest lucru este important si atunci cand iei in considerare faptul ca un pachet bun poate stimula fidelizarea clientilor.
3. Costuri mai mici
Stiai ca ambalajul potrivit iti poate economisi bani si le poate oferi clientilor o satisfactie generala? Imagineaza-ti ca economisesti mai mult oferind in acelasi timp mai mult clientilor tai. Nu asta ai visat mereu?
Obtinerea ambalajului potrivit poate reduce costurile de promovare. Da, probabil ca ai platit mai mult pe reclame pentru ca nu ai facut bine ambalajul. Incearca sa ambalezi produsele diferit si sa vezi diferenta.
4. Ambalajul iti poate creste ratingul produselor
Evaluarile produselor ti se pot parea inutile, dar te-ai intrebat de ce le folosesc aproape toate platformele de comert electronic? Nu mai este o veste ca site-urile mari precum Amazon permit sortarea produselor potentialilor clienti in functie de evaluarile medii ale clientilor.
Aceasta inseamna ca, daca produsul tau are un rating mai mic pe o astfel de platforma, clientii il vor vedea rar. Deci, ce faci pentru a va-ti imbunatati evaluarea produsului? Evidentiaza ambalajul. Ambalarea este una dintre modalitatile eficiente de imbunatatire a ratingului produsului.
Concluzia
Succesul oricarei afaceri omnichannel depinde de capacitatea sa de a-si organiza procesul de cumparare. Pentru a dezvolta aceste tipuri de businessuri, trebuie sa-i faci pe clienti sa vada de ce ar trebui sa faca afaceri din nou cu tine.
Ambalarea este una dintre numeroasele modalitati importante de a-ti pastra clientii, indiferent de modul sau locul in care aleg sa cumpere. Daca iti doresti sa oferi o experienta de cumparaturi memorabila, trebuie sa investesti in ambalajul tau mai mult decat oricand.
In calitate de retailer omnichannel, iti recomand sa introduci acest tip de publicitate. Este rentabil si simplu. Si, nimic nu este mai satisfacator decat trimiterea unui pachet care poate face oamenii sa iti aprecieze brandul.
Succes!
Raluca