Una dintre cele mai frecvente provocari pe care le-am sesizat in intalnirile cu clientii a fost crearea unui mix eficient de produse.
“Ce sa produc mai mult? Ce modele? Cate bucati? Ce culori? Sa ofer si produse pt barbati daca am un brand de copii? Sa fac si niste geci de iarna cand am un business de tricouri?” 🤷
O reala panica si dezorientare pentru cei aflati la inceput de drum. Mai ales intre sezoane.
Unii “experti” motivationali ar zice ca cea mai mare greseala in business este sa nu iti asumi riscuri.
In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Permite-mi sa-ti traduc fraza dpdv al unui antreprenor. Riscul ti-l asumi cand ai BANI si EXPERIENTA. Multi si multa!
Daca nu te incadrezi aici, riscul este calea cea mai rapida spre faliment.
Crearea mixul de produse perfect este si o arta dar si stiinta. Formula castigatoare necesita o combinatie de date si intuitie.
Asa ca, daca iti doresti sa ma inviti la aniversarea de 10 ani, sugestia mea este urmatoarea:
👉Nu te abate de la misiunea ta
👉Nu te adresa si altor persoane in afara grupului tau tinta
👉Produ in cantitate mai mica la inceput si adapteaza-ti oferta in functie de cerere(urmareste vanzarile, analytics, vezi ce cauta, ce cumpara, ce scot din cos, cere reviews)
👉Creaza modele care pot fi asortate intre ele(top sellers+cateva low keys)
👉Nu introduce mai mult de 3 modele/culori noi/an daca esti in textile(testeaza si repeta daca merg pt ca investitia e mare)
👉Fa-ti inventarul constant ca sa nu ramai descoperit
Pastreaza-ti directia pe care ai pornit si nu intra in capcana de a vinde orice, oricarui ametit care te intreaba daca nu ai si cercei cu elefantei. Vei crea doar dezorientare.
Ramai pe nisa ta, pe produsul tau, si perfectioneaza-te pana devii un expert in ceea ce faci. Abia dupa acea extinde-ti gama si asuma-ti riscuri.
Pana atunci… ZEN!🧘♀️
Sunt curioasa. Ti-ai asumat vreu risc de care sa iti para rau?