Managerii de retail se afla in prima linie a afacerilor de retail in fiecare zi. Pentru a-si face bine treaba, au nevoie de strategii de management inteligente. Asta inseamna sa gestioneze operatiunile zilnice, sa se asigure de satisfactia clientilor si sa aiba relatii eficiente cu angajatii.
Un bun manager de retail mentine magazinul eficient si functional. Dar cei mai buni lideri de magazin ridica intreaga echipa. Strategia lor de management este realista si receptiva, permitandu-le sa navigheze printre obstacole si sa conduca magazinul catre o performanta si o rentabilitate mai buna.
Daca liderii seriosi din retail nu isi mentin aceste abilitati, vanzarile vor avea de suferit.
Exista solutii pentru a-ti duce managementul la un nivel superior. Vom explora 6 modalitati de a fi un manager de retail mai bun.
6 lucruri pe care managerii de retail eficienti le fac diferit
1. Adopta instrumente tehnologice specifice industriei
Nu exista motive sa te bazezi pe introducerea manuala a datelor. Astazi, managerii de retail au acces la o gama larga de tehnologii pentru a urmari inventarul, vanzarile, programarea si multe altele. De fapt, 64% dintre managerii de magazin spun ca se folosesc de tehnologie pentru a verifica stocul magazinului.
In cele mai multe cazuri, instrumentul preferat al unui manager de magazin va fi sistemul POS. Acesta este un sistem de management all-in-one echipat pentru a gestiona o locatie sau mai multe. Iar o experienta de magazin imbunatatita prin tehnologie indeplineste toate criteriile pentru consumatorii moderni.
2. Echipeaza-ti angajatii pentru succes
Nu este nici un secret ca sectorul de retail se confrunta cu o rotatie mare a personalului. Cu costurile salariale minime in crestere, magazinele de retail pot fi limitate la si mai putini angajați. Chiar daca nu simtiti o presiune in privinta fortei de munca, obiectivul tau ar trebui sa fie sa construiesti o echipa multifunctionala si performanta.
Incepe prin standardizarea procesului tau de instruire pentru diferite tipuri de angajati. Angajatii tai sezonieri, cei cu norma part-time si cei cu norma intreaga au nevoie de diferite grade de informatii.
Implementeaza coaching-ul one-on-one cu angajatii pana cand se adapteaza. Este o idee buna sa dezvolti niste scenarii de vanzari printr-un joc de rol. Astfel, angajatii, noi sau vechi, stiu cum sa gestioneze o situatie in absenta ta.
Odata ce un membru al echipei intelege toate responsabilitatile sale, este momentul sa iei in considerare cross-training-ul. Acest lucru poate atenua golurile daca ai nevoie ca cineva sa-l inlocuiasca pe un coleg. Mai mult de atat, face ca echipa ta sa fie mai adaptabila si le ofera o mai buna intelegere a modului in care functioneaza magazinul.
3. Motiveaza si indruma angajatii
Motivarea angajatilor tai este o piesa cheie a retentiei angajatilor. Exista multe moduri creative de a recompensa angajatii pentru o treaba bine facuta. Nu trebuie intotdeauna sa fie o crestere salariala sau bonus.
O optiune este sa evidentiezi realizarile in timpul intalnirilor tale regulate. Recunoaste castigurile angajatilor atat in vanzarile de retail, cat si in serviciile pentru clienti. Apoi discuta cum aceste practici pot fi aplicate in toata linia.
Cei mai eficienti manageri de retail creeaza o atmosfera de încredere si camaraderie. Lasa membrii echipei sa stie ca pot veni la tine cu idei sau solicitari.
O echipă unita este o echipa eficienta.
4. Ia decizii bazate pe datele reale ale magazinului
Proprietarii de afaceri de retail se bazeaza pe manageri de magazin sa ia decizii strategice legate de obiective si politici.
De ce sa nu folosesti datele in timp real ale magazinului tau pentru a face schimbari si a seta noi obiective? Utilizand un sistem POS, revizuiti metricile, cum ar fi orele de varf ale magazinului si vanzarile pe angajat. Apoi ia decizii informate.
Aplica aceasta mentalitate bazată pe metrici in toate operatiunile tale. Stabileste-ti articolele cu cel mai scazut volum de vanzare, de exemplu, si aranjeaza-le intr-un window display diferit. Poti chiar sa le permiti angajatilor sa-si verifice progresul in privinta obiectivelor de vanzari pe care le-ai stabilit.
Luarea deciziilor bazate pe date este intotdeauna mai usor de sustinut in fata supervizorilor tai.
5. Mentine legatura cu clientii
Clientii ar trebui sa fie întotdeauna in centrul strategiei tale de retail. Daca clientii nu se simt valorificati, vor parasi pur si simplu magazinul. Plimba-te des prin magazin. Fii familiarizat cu cei carora le vinzi. Fii implicat.
Vezi date utile despre clienti, cum ar fi istoricul de cumparaturi si produsele favorite. Foloseste-te de social media pentru a raspunde la intrebarile clientilor si pentru a recomanda produse.
Aloca timp pentru a intelege mai bine segmentul tau de piata. Clientii se schimba periodic si pot fi diferiti de la un an la altul.
Pastrarea competitivitatii in retail depinde de identificarea oportunitatilor inainte ca concurenta sa o faca.
6. Actualizeaza merchandising-ul vizual si designul magazinului
Clientii vor sa experimenteze produsele tale intr-un mod tangibil – sa le vada, sa le atinga sau sa le încerce. Acesta este principalul motiv pentru care consumatorii aleg sa faca cumparaturi in magazine fizice in loc sa cumpere online.
Cand clientii intra in magazinul tau, asigura-te ca ii asteapta o experienta de cumparaturi captivanta.
Designul magazinului, semnalizarea si afisarea produselor sunt instrumente puternice pentru a-ti defini brandul. IKEA este un exemplu grozav de companie care combina afisaje de produse cu convertire inalta cu experienta de brand. Managerii de magazin actualizeaza adesea afisajele de produse pentru a stimula vanzarile si a atrage clienti noi.
Managerii de magazin trebuie, de asemenea, sa se gandeasca dacă optimizeaza corect venitul pe metru patrat. Cand clientii pot vedea cu usurinta cum un produs se potriveste in viata lor, sunt mai predispusi sa-l cumpere.
Provocari (si solutii) pentru managerii de magazin din industria de retail
Order fullfilment
In retail, schimbarea este o certitudine. Tendintele consumatorilor se schimba rapid, si cand vorbim de schimbari nu exista un exemplu mai bun decat cresterea comertului online. Cumparaturile online nu au inlocuit magazinele clasice – pur si simplu au oferit afacerilor o modalitate noua de a vinde.
Aproximativ 41% dintre managerii de retail ofera acum servicii de cumparare online si ridicare in magazin. Alti 40% le ofera clientilor optiunea de a cumpara in magazin si de a avea produsele livrate acasa, iar 38% permit clientilor aa cumpere online si sa faca retururi in magazin.
Asta inseamna multe optiuni de cumparare. Si unii manageri de retail se lupta sa-si ajusteze procesele de order fullfilment. Dedica timp pentru a te asigura ca le oferi clientilor tai optiunea cea mai usoara.
Oricare ar fi optiunile oferite, asigura-te ca procesul este fluent.
Personal limitat
Lipsa fortei de munca afecteaza in mod deosebit afacerile din retail. Asta pentru ca majoritatea covarsitoare (98%) dintre toate afacerile de retail au 50 de angajati sau mai putin. Recrutarea si retentia sunt intotdeauna provocatoare, dar exista optiuni.
Incepe prin a acorda o atentie mai mare managementului angajatilor pentru a dezvolta o cultura de inalta performanta. Daca ai mai putini angajati, concentreaza-te pe atingerea obiectivelor de productivitate si vanzari. Si nu uita importanta unui customer service exceptional.
Scopul final este ca angajatii tai sa fie pregatiti sa serveasca clientii, indiferent dacă esti sau nu in locatie.
Fii tu schimbarea
Managerii de magazine poarta multe palarii. Sunt partial manageri, partial asistenti de vanzari, partial reprezentanti ai serviciului clienti, partial mentori si partial specialisti in marketing.
Incepe sa abordezi astazi provocarile leadership-ului in retail investind in echipa ta si in tehnologie. Cea mai buna solutie este sa ramai pur si simplu implicat si, iar implicat. Nu vei epuiza niciodata modalitațile de a-ti imbunatati strategia de retail, deci nu te opri niciodata din cautare.